Sunday, November 17, 2013

Söndag

Jag känner att den här bloggen har på något sätt tagit en vändning jag inte riktigt tycker passar den.  Nu när jag är hemma och frisknar till ska jag fundera ut någon slags lösning. I bloggen finner jag liksom ingen balans mellan allvaret och flummet (båda lika viktiga förstås). Om man ser tillbaka på inläggen så har den skiftat så i nyans sen starten. År 2011 var det enbart seriösa - skimrande, mainstream livsstilblogg-inlägg, år 2012 var det en salig röra medan det nu mest är humorfyllda pretationslösa vardagsuppdateringar. Jag fungerar lite så verkar det som. Allting måste alltid vara svart eller vitt i mitt liv för det är de enda spelreglerna jag kan. Det var lite däför jag åkte hit, för att finna en balans. Kanske var det inte heller det smartaste då denna stad om något ter sig oerhört konstrastfylld. Det finns liksom inga gråzoner här. Fast kanske är det just i det här - den svartvita världen där jag själv kan finna mina egna konturer. För att kunna ta del av alla nyanser, vilket man så högt längtar efter måste man befinna sig i en slags gråzon själv och man kan inte vara allting. Det här är en plats där det finns så mycket att man måste sålla bort. Ta reda på vad som verkligen är jag och vad som betyder något på riktigt. När man kastas ut ur det bekanta spelet man är van vid, kanske är det först då, man får komma på sina alldeles egna spelregler. Därför är jag glad att jag for.

No comments:

Post a Comment