Saturday, November 16, 2013

Sjukan

Igår drabbades jag helt plötsligt av hög feber och hade extrem smärta i magen och ryggslutet. Fick min moder att ringa den svenska sjukvårdsupplysningen och efter deras råd åkte jag in till lasarettet och där började en rad undersökningar. Jag fick stanna två nätter och gjorde ännu mer undersökningar. Läkarna vet inte vad det var men eftersom febern hade gått över idag och smärtorna minskat så fick jag åka hem. Jag har fortfarande en del magsmärtor men låt oss hoppas att de går över också och att jag inte plötsligt dör av sprucken blindtarm, äggstocksinflammation alt. annat sprucket organ. Åh min hälsa alltså.

Jag tycker så synd om min värdfamilj för allvarligt talat så har jag varit sjuk mestadels av tiden de har haft mig här. De tänkte sig att de skulle skaffa au-pair för att få lite mer frihet i vardagen och lite mindre att göra men icke sa nicke istället får de en affär som kräver ständig sjukvård. De tog jättebra hand om mig iallfall - kom varje dag och pratade med läkarna och hälsade på. Idag när jag kom hem kastade barnen sig på mig med kramar och skrek "Majaaaa!". Blev så rörd. Åh barn alltså.


No comments:

Post a Comment