Monday, November 11, 2013

Skattletarens drömstad





När Valentin var här hade jag en dag av enormt flyt när det kommer till att hitta saker. I Berlin är det vanligt att folk ställer ut saker och möbler de inte vill ha på gatan utanför. Kanske är det i många fall av av ren lathet men det är ju också ett himla bra system. 

Först hittade jag en bergsprängare. Den var alldeles genomsolkig av smuts och damm men efter en timmes skrubb gick det att ha den i möblerade rum utan att skämmas. Tyvärr fungerar inte kassettspelaren och man kan inte heller byta radiokanal. Ganska kass bergsprängare alltså men, kom jag på, en radiokanal fungerar. Dessutom helt perfekt. Och som om det var meant to be är det dessutom en kanal som spelar gamla hits. Helt fantastiskt. Så nu lyssnar jag varje dag när jag städar. Som tur är fungerar volymknappen också.

Jag hittade dessutom en kartong med en blommig väska med smink, smycken och obskyra kassettband. Sminket fick vara kvar så när som på ett blåglittrigt nagelack. Halsband och fyra kassettband tog jag med mig. Resten lämnade jag till andra skattletare. Nu måste jag verkligen få tag på en kassettbandspelare som fungerar så att jag kan ta reda på vad som döljer sig på banden.

 En fantastisk låt som dök upp under dagens städsession:

No comments:

Post a Comment