Sunday, November 10, 2013

4 shades of mig som bloggare!!!


Så här ser jag ut just precis just nu. Sitter under mitt väggcollage (som har halvt raserat men jag orkar-inte-fixa-upp-det-igen-för-sjuttiofemte-gången, det ramlar jämt. Så jag tänker som fyra berömda britter gjorde en gång i tiden och let it be. Iallafall tills jag pallar ordnat'). 

Ovan ser ni fyra versioner av samma Maja. Jag tänker att min approach ju är anpassningsbar beroende på vilken typ av läsare som läser det här. Är ni sådana som gillar lite flörtiga tjejer med platinablont hår och juicy couture rosa plysch joggingdresser så har ni det till att börja med. Plutande med läpparna och allt. Lite "puss o kram". Så hade en sådan Maja avslutat sitt inlägg. Ovan till höger ser ni att jag är lyckad, mitt liv är bra och livet är så fint och jag bakar massa kakor och har alltid energi och pepsodentleende. Livsstilsbloggaren. Hon är bländande. Sen har vi den svåra bloggaren, lite edward cullen vibes. Varför så spänd? Jo för att en inte kan bestämma sig om det är svårast att ha en ironisk glitterdesign i comic sans eller en minimalistisk vit bakgrund med svart text och inga beskrivningar. Den sista vi ser är typ. Jag vet inte. En person som alt 1. Vill ha just diiiiig eller alt 2. har fått något i ögat och just är på väg med sin jättehand för att peta ut det samtidigt som hen råkar ta ett foto, alt. 3 en riktigt smart person som skriver inlägg om viktiga saker och liksom alltid har en intressant åsikt, nytt perspektiv och viktiga inlägg i debatten på samma gång.

....
Okej så atte' det här skulle egentligen ha blivit inledningen på ett annat inlägg men det blev så långt så det får visst vara fristående.




No comments:

Post a Comment