Tuesday, November 5, 2013

EXTRA EXTRA

 Jag håller på att rita en tjej som ser lite ledsen ut. Ville göra hår men folk protesterade så nu ligger hon där utan vare sig skalle eller hår och jag vet inte vad jag ska göra med henne.


Jag har målat sailor moon ugglor till min älskade fröken Johanna i London. 


 En dam och hennes armhåla.

Vi skulle ha firat halloween med barnen så vi hade planerat utklädning, att de skulle få gå "bus eller godis" med de andra barnen i grannskapet och hejsan svejsan. Men sedan var de inte alls sugna på att liva till det, nej de ville sitta hemma och käka godis. Och päsa. Sådana soffpotatisar va? Jag fick besviket tvätta bort ansiktssminket igen.

 Valentin var här (<3!!!) och vi gick och såg en visning av "The rocky horror picture show"med live shadow cast. Jag hittade en flyer om detta på gatan, nedsmutsad och blöt, men när jag läst och tytt den lilla tyska jag kan så slog mitt hjärta dubbelslag. Jag ÄLSKAR ju rocky horror picture show och sedan jag fick reda på att det är en kultgrej med shadowcast visningar i hela världen kring denna film så har jag velat se det. Jag bokade biljetter samma dag. Mina förväntningar var således höga men de infriades med bravur. Alltså jag och Valentin var i extas. Det var så fabulöst. Publiken som skrek med i filmreplikerna, sprutade på varandra med vattenpistoler när det regnade och kastade toalettpapper på varandra när en karaktär i filmen är invirad av papper. En sådan fest.

Valentin och jag var på en svensk vintageaffär i Neuköln. De hade rea så vi gjorde fynd. 



Här tar Valle och jag det lugna pucks i mauerpark. Valentin är en sådan bra person på det viset för när vi träffas kan vi verkligen göra ingenting tillsammans och ändå ha världens fest.


Den unge herrn i typisk turistapproach.



Här sitter han och ser charmig ut på allas vårt älskade Shakespeare and sons.


På ovannämnda café kan man ju spela scrabble så det gjorde vi men vi valde att spela med alla språk som finns. Det blir liksom lite mer action då. Var så stolt när jag lagt "LAMOUR".

Här var Valentin och jag senare på en himla rolig halloweenfest i Fchain som jag blivit inbjuden till av en nyfunnen tysk väninna.  Jag var någon slags glittrig/gotisk version av Rödluvan (har tyvärr ingen bild) men jobbar på att skaffa fram en. I ögonblicken för bildtagningen vill jag minnas att jag plötsligt fick feels och ville svepa in alla i min cape. Har alltså två personer insvepta där enligt mina beräkningar. Den grönhåriga snubben turned out att vara fasligt obehaglig senare under kvällen dock. Vi har kommit fram till att han nog var ett halloween-antastarfolk-spöke för ingen kände honom har det visat sig.

Jag hittade många trevliga tyskar där. Bland annat en som det senare visade sig att jag bor granne med. Jag ser bokstavligt talat till hans lägenhet. Roligt att kunna göra morsekoder med ficklampor eller ngt. Iallfall så var vi på denna fest vilket var festligt och sedan begav vi oss vidare till prez. berg för en till fest vi hört talas om men som vi sedan inte hittade till. Klockan var sju och kära Valentin är ju inte riktigt van vid tempot i Berlin så han var alldels slutkörd och jag satte honom på spårvagnen hem. Han förtjänade en god natt (dags) sömn den tappre krigaren. Själv slaggade jag och en tysk kompis hemma hos min ovannämnda granne. Vi låg och sjöng vaggvisor för varandra på respektive språk vi kunde (jag - svenska, granne - tyska och den andra vännen - vietnamesiska) innan vi somna. Fint vare.


Efter fem dagar åkte Valentin hem :( och det enda intressanta och förevigade som hänt sedan dess är att jag gick på yttligare en halloweenfest, bilder nedan är från den.





Här är min franska aupairvän Alice (det är roligt med henne för hon kan bara flytande franska, mycket bra tyska och lite engelska, medans jag kan mycket engelska och lite tyska så när vi konverserar är det en salig röra av ord). Vi lärde henne att säga "lammkött", för hon var lammkött då hon var yngst på hela festen. Det var obligatorisk utklädning och hon kom med till festen helt spontant så vi fick improvisera. Jag målade således nos och morrhår på henne med eyeliner och satte upp hennes lockiga hår i två bollar = VOILA EN HALLOWEENBJÖRN!

Alice och en italiensk flicka med finaste namnet Marilu och som såg lite ut som en popflicka med vingar men hon sa att hon inte var en "popmädchen" utan det var bara kostymen. Dessutom trodde alla att popmädchen är det samma som emo. Ack jag saknar Sverige ibland.




Brasiliansk kvinna som var mycket trevlig men jag icke kom ihåg namnet på + Nils.

Utöver detta har jag skapat en tårta till pappan i min värdfamiljs födelsedag (känner mig som en riktig hemmafru), tagit hand om barn (känner mig som en riktig hemmafru), städat (känner mig som en riktig hemmafru), hängt mer på shakespeare & sons (känner mig som en hipster), studerat (känner mig som flitig student) och skrattat högt åt "autocorrect mistakes" på www (känner mig som en nerd).

Dagens majaforism: En skojig hårfärg är inte automatiskt lika med en skojig personlighet så akta vem du släpper in under din cape.

No comments:

Post a Comment