Tuesday, November 12, 2013

en hemlig takterass

Jag och Karin har varit sjuka cirka hela tiden sedan vi blev au-pairer. Jag tänker att det nog beror på alla bakterier som barnen drar med sig hem från dagis och skola. Bakterier som man som stackars småsyskonslös svensk inte är van vi. Hur som helst så kände vi att vi inte orkade gå ut och carpa diem det minsta denna helgen. Här hemma på gården så finns det en takterass med tillhörande kök, som alla i huset kan använda. Jag har inte varit där tidigare eftersom ingen har talat så mycket om den och jag föreställde mig att det mest var ett litet rum utan möbler. I fredags for jag dock upp och spanade in den eftersom jag och Karin ville ha någonstans att hänga. Fick en chock. Den var nämligen hur fin som helst, ena terassen vetter mot Alexanderplatz så utsikten var fantastisk. Åh. Karin kom på stört och eftersom det inte fanns så där jättemycket möbler att välja mellan där uppe så satte vi upp två solstolar med filtar och åt en massa godis/chips/flott/salt/socker som vi köpt på Rewe. Vi tittade på Bridget Jones dagbok och njöt åt att inte göra något vettigt alls.



Åh den utsikten.

.....

Här är även en fräsig tygkasse jag inhandlat.

 Gammal bild som Karin tagit från bron vid Warschauerstrasse som jag inte har visat. Jag, Johanna och Carpen. Åh saknar Johanna.


No comments:

Post a Comment