Monday, January 6, 2014

Sverige - jul och hemvändare

Först firade vi jul och det var himla mysigt, familjärt (vilket var särskilt kul då pappa och jag firade jul alldeles ensamma förra året, för i min familj blir det lite så ibland) och lugnt.

Här var vår finfina (men allergiframkallande) gran.
"VAD TYCKS? om julgranen som min soon har köpt, vilket ljus, vilken hemtrevnad" - Herr Nilsson i "Madicken"

 Alltid trevligt när människor blir glada för sina julklappar. Pappa fick en skiva från mig, när jag handlade den sade skivbutiksägaren "bra val" på knagglig engelska.

Min bästa mormor, som stolt uppfostrat fyra barn och pysslat om minst tre gånger så många barnbarn och barnbarnsbarn.

Mina fina pinglor till familj. Syster-yster, mormor, mor.


Sedan hade vi hemvändare hos Elin.
Goshög.

Här fick jag till en riktig "smize", Tyra Banks hade varit stolt!

 Mer hög.

 Valle var med, nedrest ända från Stockholm <3

Bästaste vännerna alltså <3

No comments:

Post a Comment