Wednesday, October 23, 2013

Jag och mina mandlar - inte en kärlekshistoria.

Jag är sjuk igen.
Tänk er en lättkränkt och överkänslig gammal släkting som finns i varje familj och som på varenda sammanträde och festlighet lyckas bli sårad eller upprörd av någonting som sagts. Varpå man måste spendera lång tid och möda för att försöka blidka. Exakt sådana är mina halsmandlar. De tar åt sig av allt. Ibland undrar jag om de riktigt ligger i mitt svalg och suger in närmsta bakterie från luften utanför. Jag vet inte hur ni känner men jag tycker det är smått frustrerande att inte kunna andas när jag sträcker fram tungan samt inte kunna böja huvudet framåt. Dessutom tycks alltid en dos feber följa med på köpet.
Således ligger jag alltså här - utslagen och alldeles uttråkad. Försöker underhålla mig genom att hänga på www, men så som tendensen är att man får bilden av att alla är lyckade, roliga, smarta och framgångsrika människor, är det inte ett helt lyckat sätt att känna sig piggare.

Mina halsmandlar:


Dagens majaforism: My immunförsvar doesn't stand a chance against dagisbakterier.

No comments:

Post a Comment