Sunday, September 8, 2013

Watch out, the world's behind you



Idag så låg jag i sängen nästan hela morgonen och gjorde absolut ingenting förutom att lyssna på Roll on (Mia och Klaras gamla radioprogram). Jag har länge tjatat om att jag vill ha en vimpel och Karin tillverkade en så himla läcker en, så jag försökte hinta lite smidigt att hon skulle göra en till mig med, men hon insisterade på att jag absolut klarade av att göra en själv. Sålunda satte jag mig ner idag och tillverkade denna skönheten:
Det tog mig seriöst typ fyra timmar minst och den blev verkligen inte en minimalistisk piece of art men den BLEV ju och om det är något som spelar roll här i världen så är det att saker BLIR. Strunt i hur det blir, bara det blir. Det var iallafall min och Johannas visdom hela sista året på gymnasiet - skit i om du har skrivit en uppsats som är så dålig att den skulle få ett minuspoäng av positiva klubben, bara den faktiskt EXSISTERAR vid inlämningsdatumet så är allt frid och fröjd.



Utöver inredningsdesignandet (heh) så vilade aka. "kryade jag på mig" hela dagen. Tycker det är så tråkigt att bara sitta inne och inte göra något. Iallafall när det är ofrivilligt. När jag däremot MÅSTE ut och göra något så tycker jag det slår alla rekord av tråkighet. Iallafall så hade jag läst om en punkspelning i närheten på ansiktsboken och tänkte att det kanske kunde vara något. Så jag reste mig igen a'la Thorsten Flinck och ringde min eviga följeslagare Karin (vad jag klänger på det flickebarnet, synd för henne att hon är så jädrans bra men jag måste ju lära känna fler nu för hennes skull stackarn) och vi begav oss snart (försenat dock i vanlig ordning när vi skall ta oss för något) till en klubb/pub i en källare. Jag hade på mig min nya lurviga tröja vilket frambringade reaktioner; en blond tös mjauade åt mig. Jag kände mig cool tills detta. Nu känner jag mig som en kattwannabe. Typ catwoman utan lädret. Alltså inte mycket.

Vid klubben mötte vi upp Olof och Jacob, som jag fiskat upp på www och som senare visade sig vara precis så trevliga som jag trott. Sedan bevittnade vi riktig corepunk i en källare i Friedrichain. Jag kunde inte låta bli att skratta en smula åt spektaklet men så vände jag mig mot Karin som sade "men jag gillar ändå kaos" och jag kunde inte annat än att hålla med. För något fint var det i hela situationen.

Efter musikupplevelsen begav vi oss till en check hipsterbar och jag avnjöt 0 alkoholhaltiga  drycker pga mitt antibiotikaintag och sedan plankade vi hem så att vi var hemma innan klockan 12, så som fina flickor gör. Nejmen språkskola och så vidare imorgon ju!

Det var denna söndag i Berlin.

PS. Dagens WHAT THA FUCK?!


När jag kom in på sin statistiksida så fick jag se detta. 635 läsare, på en dag. WHAAAAT?!?!?! vadihelafriden tänkte jag som är van vid att ha typ 5 och forskade vidare. Tydligen så kommer typ 90% av sidvisngarna länkat från någon skum amerikansk sida. Alltså fiffel och båg och knussligheter. Det var skönt att inte SÅ många läser mitt dravel. Hade fått prestationsångest.

Klart slut. DS.

No comments:

Post a Comment