Monday, August 26, 2013

On se sentait pousser des ailes. A bicyclette sur les petits chemins de terre.



Finaste Karin. Hur det kommer sig att vi träffades är en historia värd att berättas, skall göra detta i framtiden. Så knäppt.





Vad har jag då gjort sedan jag uppdaterade denna virtuella dagbok sist? Tja. Allt och ingenting för att sammanfatta det. Nämnvärt är väl det jag skriver i detta inlägg. För några veckor sedan hade vi en liten picknickträff med några andra svenskar som också bor i Berlin. De översta bilderna på Karin och Johanna är från detta tillfälle. Det var väldigt trevligt och spontant.

I torsdags var jag och Karin på kräftskiva hos Nils och Christoffer i Neukölln. Mycket god paj och så himla trevligt i övrigt. Alltså det här med att ha nått åldern då man ibland blir bjuden på LAGAD mat hemma hos folk. Det kan ju vara det bästa med att bli äldre. Gudars. Jag är så galet dålig på att äta redigt (tänk kostcirkeln) nu när jag har flyttat hemifrån. Det blir brötchen mest hela tiden. Iallafall så gick vi senare ut i natten och Nils var en riktig poser som ni kan se.

Ja jag lever ganska osunt i allmänhet för tillfället. Jag är uppe alldeles för sent på kvällarna, slösar alldeles för mycket pengar, småäter ofta och äter rediga måltider sällan och sover för länge på morgnarna. Jag tänker att det blir så när man plötsligt bor utan sina föräldrar till hands. Jag tänker även att jag skall ta tag i detta dekadenta leverne. Snart. På måndag typ. Eller nästa.

Iallafall var helgen mycket produktiv. På lördagen tog jag och Karin cyklarna och trampade iväg över hela Berlin. Efter att ha pratat skit om H&M i 20 minuter och klagat på hur dålig kvalité de håller och hur vi borde börja investera i dyrare plagg som av bättre skick så råkade vi passera ett köpcenter med en enorm affär av redan nämnda butikskedja och efter en timme cyklade vi båda nöjt vidare med varsin plastpåse med det välkända röda intialerna på. Ack köttet är svagt. Vi cyklade till Kreuzberg och mötte upp två andra svenskar i Berlin. Andrea och Louise. Vi var där 2 h efter att vi skulle ha träffats egentligen (typisk Maja+Karin style). Efter fika provade vi bland annat hattar (se bild), och kom fram till att Louise passar förträffligt i bruna plommonstop. Vi tog även lite analoga bilder då jag äntligen ha införskaffat mig (jag sa ju att jag slösar alldeles för mycket pengar) en HOLGA 35mm (analog kamera). Ska bli himla kul att se resultatet. Efter detta cyklade jag och Karin vidare till Pankow och hem till Johanna som lagade en fruktansvärt god lasagne (mat igen!) till oss och vi somnade sendan sött till ett avsnitt av Mia och Klara.

På söndagen vaknade vi och kände äventyrslusta. Efter en snabb googling upptäckte vi att Primark var öppet på söndagar (va?! tänkte vi, inga affärer är ju öppna i berlin på söndagar) men efter att yttligare ha googlat och samma resultat framkom så bestämde vi oss för att cykla dit. Så gott allting gott men efter detta blev dagen en kaskad av misslyckanden (i synnerhet för min del). Vi tog sällskap in mot P.Berg och åt falafel till frukost och skulle efter en snabb hemvändning ses för vidare färder. Det uppkom dock ett problem som gjorde att vi blev försenade. Problemet var jag. Min mobil vill nämligen inte riktigt samarbeta så vår kommunikation blev bristfällig och det tog ett långt tag innan jag fattade att de faktiskt redan stod och väntade på mig. Stackarna stod där och väntade i värmen i nästan en timme (ångesten jag fick av detta!!!). Vi började iallfall vår (o)tur och på vägen lyckades vi cykla rakt in i ett demostrationståg och lite senare rakt in i en rollerbladestävling. Solen stod högt på himmeln och svetten klibbade i pannan på ett högst ocharmigt sätt. Till slut var vi nästan framme. Trodde vi. Det visade sig att vi hade cyklat ganska mycket fel. Det var droppen och efter en timmes cyklade i nämnda värmde gav vi upp och tog närmsta tunnelbana till Primark. Ganska pepp ändå kom vi fram och letade redan på affären. Ett till problem visade sin fula nuna. Primark var stängt. Klockan var fem och vi hade varit på färd i timmar och Primark var stängt. Det gick bara inte. Vi tog tunnelbanan raka vägen tillbaka till cyklarna och gick sedan in och tog en flottig hamburgare på McDonalds och rökte en cigarett i ren förtvivlan (inte jag, är fortfarande anti-rökning). Nej men allvarligt talat så tog vi det med godan ro men när vi kom hem till P.berg igen var vi alla så trötta att var och en köpte godis och åkte hem till sitt. Jag var tvungen att få utlopp för min laddning inför primark shopping så jag beställde kläder från Asos i ren förtvivlan. Så dagens aktiviteter var kanske inte de mest lyckade men sällskapet får högsta poäng.

Nej vet ni vad nu är klockan 02.27, vilket är sent även för att vara mig. Det här är ju ingen bra start på att ta tag i mitt liv. Nåväl. Jag bloggar alltså finns jag.





No comments:

Post a Comment