Sunday, August 26, 2012

Första veckan avklarad.


Skolan har börjat, tredje och sista året. Lite av en chock blev första veckan på något vänster. På något sätt var min hjärna, efter att ha bevittnat alla 93:ors studenter, redan lite inne på vårterminen. Den föreställde sig studentfester, balen och åka höflak genom stan. Inte läxor, prov och inlämningar. Just det, man måste gå i skolan ett år innan allt det där kan börja. "Än är du inte stundent, dags att ta tag i betygen", men jag ville ju börja mitt liv. Hade redan börjat planera, känna friheten som kittlade i tårna. Att kunna göra precis vad jag vill. Att vara oberoende och obunden.
Pröva mina vingar och se vart dom leder mig.

Tre saker jag förundras över just nu:
  Varför livet beter sig så illa mot vissa människor.
  Jonas Gardell, alltså hur kan man vara så genial?
   Hur så mycket kan förändras så fort. Är jag ens samma människa som för ett halvår sedan?


No comments:

Post a Comment