Friday, August 3, 2012

En lista.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? 
Då var jag åtta. Det var 2002. Jag var på semester i Danmark med mina föräldrar och min syster och ena bror. Tror det var det året i allafall. Vi hyrde ett hus och jag minns att jag tuggade tugummin, lekte med lego, var vid havet och köpte My Little Ponys kopior med glittriga vingar. Minns att vi var vid havet också och att Sandra och jag tyckte att scenen när Timon & Pumba ska lura bort hyenorna i lejonkungen var jätterolig och vi citerade den mest hela tiden följt av gapskratt.
2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag hade blivit ihop med Sean för inte så länge sedan och vi hade det fint. Jag och ett gäng vänner var hemma hos mig när det var Karl-Oscardagarna i Växjö. Jag var dessutom på Liseberg med Elin och Thaina och det var första gången jag vågade åka karuseller som är läskigare än typ nyckelpigan och jag blev kär i känslan. 
3) FEM SNACKS DU GILLAR?

- Doppa morötter i dippsås <3<3<3
- Popcorn (min pappa har lärt mig att poppa dom bästa popcornen)
- Naturgodis, speciellt bananer i yoghurt.

- CHOKLAD. Alltså verkligen allt som är eller innehåller choklad har räddat mig från att bryta ihop många gånger.
- Bubbliz, ni vet de sura "flaskorna" med en rosa ände och en blå.
4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL? 
Allmänt episk bild som en fotograf tog på mig och några vänner när vi var och kollade på The Ark
Eminem - Cleaning out my closet
Aqua - Barbie girl
Alladin - En helt ny värld.
The ark - It takes a fool to remain sane
Laleh - Kom Tilda
5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR? 

- Ta mig tid + ge min familj mer tid i form av att betala deras lån osv.
- Köpa en lägenhet.
- Bekosta en utbildning och bli människorättsaktivist.
- Resa mycket.
- Bli dokumentärfilmare eller författare.
6) FEM DÅLIGA VANOR?

- Går alltid och lägger mig extremt sent fast jag är jättetrött och tänkt att jag måste lägga mig i tid hela dagen. Vilket resulterar i att jag i princip alltid är trött.
- Det kanske inte direkt är någon vana men jag skriver punkter mellan alla ord när jag messar. Det.blir.liksom.så.här. Helt enkelt för att jag alltid råkar träffa punkt istället för mellanslag på touch och inte orkar ändra det.
- När jag mår dåligt köper jag kläder.
- Pillar alltid på folks mobiler. Speciellt om de har iPhones, de är så coola.
- Kan inte titta på tv eller film utan att sitta vid datorn/mobilen samtidigt.
7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
- Dansa vilt och galet och fula mig som sjutton med ett gäng vänner till den studsigaste musiken. Gärna på festival.

- Klä ut mig.

- Simma tills benen känns som spagetthi.
- Klappa djur.
- Spela sims. Är en tvättäkta simsnörd, hackade t.o.m spelet, gjorde simsvideos och grejer.



FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
- Onepice. Alltså blä, bara blä. Nej det blir aldrig kul, det blir aldrig för skönt för att låta bli. Det är bara fult, finns ingen ursäkt.
- Gubbkeps, alltså gubbkepsar i all ära men jag skulle känna mig som en 50+ golfare med någon slags komplex för att jag måste visa "klass & stil" på banan misstänker jag.
- Foppatofflor. Förutom att se ut som något en alien kräkts upp så är de dessutom dåliga för fötterna. 
- Jeans med låg midja. Muffinsform here I come.
- Lackleggins. Lackglans + leggins, behövs någon vidare beskrivning? Vill man se ut som att man är besatt av Catwoman?

Bilderna som jag inte har tagit är från weheartit.

No comments:

Post a Comment