Monday, July 23, 2012

Lite deppigt vykort från Bulgarien


Sitter på ett litet hotell mitt i en gammal stad där husen är av trä och gamla damer med snälla ögon försörjer sig på att sälja knypplade dukar. Man måste pruta när man köper av dem annars tar man ifrån dem hela nöjet för de är stenhårda förhandlare . Befinner mig i Bulgarien alltså, inomhus fast solen steker utanför, varför? Jag har drabbats litegrann av någon slags matförgiftning. Lyssnar lite bittert på Annika Norlins sommarprogram och har just druckit två glas utslagen coca-cola och ätit fem skivor vitt bröd. Som tur är börjar jag känna mig bättre och vi åker hem imorgon. Annars har det varit väldigt fint här i Bulgarien, jag har tillochmed fått lite färg. Eller färg och färg, jag har gått från en osmickrande glåmigt blek nyans till lite mer sunt rosig.

No comments:

Post a Comment