Sunday, October 6, 2013

söndagslistan.

Nu blire en lista. Alla bloggrävars stora mardröm. Cirka 100 ggr roligare att skriva än att läsa. DON'T WORRY BE HAPPY.

Hur har din dag varit?



Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu? Björn eller Styrbjörn. Mina föräldrar var 99,9% säkra på att jag skulle ploppa ut och att mitt biologiska kön skulle vara kille, sålunda hamnade de i ett slags förvirringstillstånd när denna föraning inte infriades och överlät ansvaret att namnge mig till min då 7-åriga syster. Det blev Maja. Kunde blivit värre.

Vilket är ditt största beroende? Socker och internet.

Vad gör du när ingen annan ser?


Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt? Tända med cigaretttändare.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av? Vanföreställningar eller borderline. Men vem är helt psykiskt frisk egentligen? Eller typ? Himla konstig fråga.


Vad beställer du på krogen? Öl (för att jag bor i tyskland, här måste man dricka öl annars är man en tönt, hehe skojar med ett uns av sanning). Helst shottar jag Minttu egentligen!

Hur gör man för att ragga på dig? Ha fint hår och säg något smart på ett opretentiöst sätt. Prioriterat i den ordningen.

Vad har du funderat över på sistone? Hur jag ska få mer tid till min kreativitet samt om jag inte var finare i supersuperlångt hår och isåfall hur jag ska få tillbaka det. Dessutom över att jag saknar mina vänner i Schweden så att jag kan avlida. Det är ju svårt att svara på eftersom min hjärna känns såhär för det mesta:


Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Alltså jag befinner mig ju ute på landet nu så det händer inte så konstiga saker. Men kanske typ att jag gick förbi en hästhage och bara "åhhh hästissssaarnaa........wait WAT?". Så bara parade dom sig. Inte Kawaii.

När skäms du? Ibland när jag blir påmind om saker jag har sagt under påverkan av rusningsdrycker. När jag kommer försent (vilket jag gör typ jämt). Dessutom när jag går in på Weekday i mitte med min "passa-barn-outfit" och försöker utstråla att jag är lika cool som de hippa kidsen där, egentligen:


Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?  På emmaboda i år när Elin och jag mådde piss tillsammans på en helt annan nivå än jag någonsin varit med om. Det var inte kul någonstans. Vi drack vätskeersättningar och hängde i sjukan hela dagen i stort sett. Aldrig mer festival för min del. Jag är för gammal och bekväm.

Vem är den mest kända människa du talat med? Marcus Krunegård kanske, jag var dryg mot honom.

Vilket uttryck använder du lite för ofta? "Sehr gut".

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå? Dina ögonfransar ser ut som lösögonfransar.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem? Vill inte vika hundöron i böckerna men är för lat för att fixa bokmärke. Så när jag slutar läsa brukar jag försöka memorera sidnumret och är lika bombsäker varje gång på att jag kommer ihåg det. Vilket jag naturligtvis inte gör sedan.

Vad gör du när du är ledsen? Går långa promenader och lyssnar på matchande musik och/eller äter choklad, tycker synd om mig själv samt ringer mamma och ber henne tycka synd om mig. Dessutom gråter jag.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara? 


Har du någon gång slagit någon? Nä alltså aldrig typ slagit hårt som i "nu ska jag slå dig så du får ont". När jag var på Emmabodafestivalen första gången som 15-åring kom det fram en typ hög person och lyfte helt sonika upp min kompis som han skulle bära iväg på. Hon var rädd och supermaja kom fram och arg som ett bi började jag sparka på honom för att han skulle släppa henne och det lyckades ju.

Vad ser du fram emot just nu?
Just nu ser jag fram emot att åka tillbaka till Berlin och få återse min kära stad samt los amigos.

No comments:

Post a Comment