Tuesday, June 5, 2012

Vad är väl en bal på slottet?

Nu är det ju baltider som de flesta säkert har märkt. Lite varstans i stan ser man dom; leende flickor med uppsatt hår i sidenklänningar och poserades med sina kavaljerer framför rhodondendronbuskarna i parken. Jag får ju vänta lite till, tills nästa år närmare bestämt.
Kan dock inte låta bli att längta lite när jag ser dem. Även om jag kanske borde strunta i det som en protest mot sådana här välfärds traditioner så vill jag inte det. Jag vill få vara en prinsessa en gång i mitt liv, det kan inte hjälpas. Så det så.
Har börjat spana på klänningar redan nu. Givetvis så  vill jag inte ha någon nysydd slimmad sidenklänning med bara axlar som alla andra (att vara som alla andra har ju aldrig riktigt varit min grej) utan jag drömmer om en vippig 40/50/60-tals bakelse. Här är några jag har suktat lite efter.




 Den femte ovanifrån är min absoluta favorit, en 30-tals dröm! Märker nu att det blev mycket rosa här, vilket är en färg jag aldrig bär annars men någon gång måste ju vara den första. Fina djupa ryggar är ju lite min grej också som ni kanske märker. Alla är från etsy.com sök på "prom dress". Trevlig Tisdagskväll på er!

No comments:

Post a Comment