Thursday, May 24, 2012

When I'm up I can't get down

Man kommer ut på morgonen och slås av känslan som ens icke gåshudade armar förmedlar "nämen, jag fryser ju inte" och man cyklar på sin cykel och vinden leker i ens hår och sommardagen kan inte annat än bli bra är vad man tänker. Så slår man sig ner (försenad som vanligt) framför whiteboarden, kontrollerad av en vikarie dagen till ära. Ordet "Stress" är uppskrivet med tjock blåpenna och redan då känner man obehaget som klättrar längst ryggraden. Och givetvis, det blev som man trodde. Nu ska vi skriva yttligare ett arbete som måste vara MVG kvalité om vi vill ha MVG. Nu när jag trodde det var över, lungt, andas, paus. Nej! Och dessutom ett arbete om stress. Summan av detta: Vi ska på 1,5 vecka klämma fram en uppsats om stress. Ni ser ironin? Det gör iallfall jag och jag var tvungen att få ett smärre skrattanfall på lektionen för att inte börja gråta. "Du måste tänka positiiiivt Maja" bredde vikarien på.
Gud vad positiv ni gör mig.   

No comments:

Post a Comment